Ann W. Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Momenteel

Welk boek ben je nu aan het lezen? Welke serie volg je op tv? Wat houdt jou zoal bezig? Welke gedachten bezetten je hoofd? De antwoorden zullen er vandaag heel anders uitzien dan binnen zes maanden. Het leven en alles om je heen is continu in verandering. Dat maakt het zo speciaal en fijn om even stil te staan bij de antwoorden die je momenteel kan geven. Een kort moment van bezinning.

Dit is mijn "momenteel". Gebaseerd op de As we speak rubriek van Tales from the crib.

Lezen: Dat begint al goed. Tellen de voelboekjes die ik samen met de baby "lees" ook mee? 

Hier is de kleine man echt verzot op.
Waarschijnlijk niet. Oké, wat ben ik aan het lezen? Niet veel. Misschien is dat gek, want volgens mijn man lezen schrijvers ook veel boeken. Ik dus niet. Zo ben ik al vijf jaar bezig in één en dezelfde boekenreeks: De Aardkinderen van Jean M Auel. Wel een hele goede reeks, daar niet van. Over een meisje dat opgroeit in de ijstijd en natuurlijk ook verliefd wordt, een gezin sticht, ... Het enige storende is de lengte van de boeken (200 pagina's minder had ook gemogen) en de ellenlange beschrijvingen van onder andere de werking van elk kruid dat er zo wat bestaat. Sommigen zullen dat misschien geweldig vinden, maar ik haak daar bij af. Dus momenteel houd ik het bij mijn maandelijkse Ouders van Nu en de vele blogs die ik tracht te volgen. Er staan wel een aantal boeken op mijn to-readlijstje waaronder "Consuminderen met kinderen." (Bedankt Nicole voor de tip. Ik ga er werk van maken. Beloofd.)

Eten: Dat is een heel andere zaak. Eten doe ik veel, graag en tegenwoordig ook weer dat tikkeltje te ongezond. Deze week nog naar Nederland geweest en natuurlijk moet ik dan stoppen voor een kroketje uit de muur. Elke week hebben we frieten van de frituur gegeten. Vorige week zijn we nog kebab gaan halen. Dinsdag stond er pizza op tafel voor mijn man zijn verjaardag (zijn lievelingsgerecht). Tijd om terug wat meer richting groenten, fruit en home cooked meals te grijpen. Kwestie van het goede voorbeeld te geven aan het nageslacht.

Kijken naar: Mijn man en ik hebben geen televisie dus als we 's avonds in de zetel even tv kijken, doen we beroep op onze dvd-collectie of harde schijf. Wanneer mijn man niet thuis is, vertoef ik tegenwoordig in de wereld van de Gilmore Girls. Een klassiekertje. Ik houd van de snelle dialogen, de sfeer en de verhaallijn (moeder en dochter die wonen in een gezellig Amerikaans dorpje). Op het moment is mijn favoriete personage Jess (aka Milo Ventimiglia) weer volop aanwezig in de afleveringen. Mijn innerlijke puber staat bijgevolg helemaal wild.

Samen met de wederhelft ben ik intussen Heroes aan het zien. (Daar is die Milo Ventimiglia weer.) Fijn om terug te zien. Al moet ik zeggen dat de reeks niet meer zo spannend is als 9 jaar geleden. Alsof je een boek leest waarvan je het einde al kent. Een goed boek desalniettemin.

Genieten van: Dit antwoord zal ongeveer hetzelfde zijn als voor een groot deel van de Belgen. Ik heb zo genoten van de eerste lentedagen. (Al lijkt dat intussen ook weer een ver verleden.) Lekker in de tuin werken en spelen met het hele gezin. Ook zijn we terug wat vaker gaan wandelen, staan de eerste bloemetjes in de tuin en op onze tafel, beginnen de dagen opvallend te lengen, ... Alles leeft weer op na de maandenlange winterslaap. 


Denken aan: Veel te ernstige dingen. Vorig jaar vond de eerste scheiding in onze vriendenkring plaats. Mijn buurvrouw vertelde daarop dat ze dit herkende. Rond de 30 begonnen ook in hun omgeving de eerste koppels als vliegen te vallen. Wat een fijne gedachte. En eentje die jammer genoeg enkele weken geleden bevestigd werd toen een ander bevriend koppel liet weten dat ze uit elkaar gaan. Ik vind het echt jammer voor hen, maar misschien wel eens zo jammer voor hun kindjes. Won't somebody please think of the children! (Kleine verwijzing naar The Simpsons.) Misschien omdat ik zelf kind ben van gescheiden ouders en als jeugdtherapeute geregeld met de nadelige gevolgen van scheidingen te maken krijg. Het zijn dus geen rooskleurige gedachten die door mijn hoofd fladderen, eerder zware blokken die geen millimeter willen verschuiven.

En als ik dan gisteren het nieuws hoorde van de 27-jarige piloot die 150 mensen samen met hem de dood heeft ingevlogen, werden de gedachten er niet beter op.

Houden van: Het klinkt melig, maar daarop is het antwoord tegenwoordig: mijn leven. Mijn man, mijn zoon en de tijd die we samen hebben. Al die scheidingen en het slechte nieuws doen me appreciëren dat de grote man en ik nog steeds very well together zijn en het goed hebben samen. Onlangs vroeg een vriend aan ons hoe het was, waarop wij alleen "niets speciaal" konden antwoorden. We brengen onze dagen samen door, spreken met vrienden en familie af, werken in de badkamer, zijn gezond, ... Hij was erg enthousiast over ons antwoord en drukte ons op het hart hoe blij hij voor ons was dat alles gewoon goed gaat. En gelijk heeft hij. Laten we het maar even bij "niets speciaal" houden.


En waar zijn jullie momenteel mee bezig?

Follow my blog with Bloglovin

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 reacties:

Sabrina zei

Fijn dat ik heb doorgeklikt van bij Tales From The Crib. Ik ben ook nog maar pas begonnen aan de Aardkinderen-reeks, gaat hier ook een werk van lange adem worden vrees ik: goed boek, maar beetje te lang! Waar vond je de voelboekjes? Denk dat ons peutertje die ook wel leuk zou vinden.

Ann W. zei

Dag Sabrina, bij bol.com te bestellen. Gewoon baby voelboekje inklikken en je komt er wel. Zeker die met de diertjes is heel leuk. Heb er tegen zijn verjaardag nog een paar bijbesteld wegens succes ;) Veel plezier met de Aardkinderen :)

Nicole Orriëns zei

Éen van mijn zoons gaat niet zo goed op school. dus dat houdt mij op het moment erg bezig...

Huisvlijt

Ann W. zei

Oei Nicole, jammer om te horen. Wat is er dan mis? Ja, als mama wil je dat het op alle vlakken goed gaat met de kinderen he, en als dat niet is... Veel goede moed! Ik hoop dat het snel beter gaat.

Een reactie posten